اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

قورباغه های بند انگشتی

شش قورباغه که از کوچک‌ترین قورباغه‌های جهان هستند، به تازگی در مکزیک پیدا شده‌اند که برخی از آنها حتی کوچک‌تر از یک سکه کوچک هستند.


 به نقل از دیلی‌میل، شش گونه جدید از قورباغه‌ها که برخی از آنها کوچک‌تر از دو سانتی‌متر هستند، توسط دانشمندان در مکزیک شناسایی شده‌اند.


این دوزیستان مینیاتوری در زیستگاه‌های مختلف مکزیک مشاهده شده‌اند و شباهت زیادی به سایر اقوام نزدیک خود دارند.


دانشمندانی که به شناسایی این شش گونه جدید از تیره "کراگاستور"(Craugastor) کمک کردند، می‌گویند که باید آنها را به عنوان در معرض خطر انقراض طبقه‌بندی کرد و خواستار نگهداری بهتر و بیشتر از آنها شدند.


دکتر "جف استریچر" محقق دوزیستان و خزندگان در موزه تاریخ طبیعی که در کشف این شش گونه نقش به سزایی داشته است، می‌گوید: من به عنوان بخشی از یک فصل در پایان نامه دکترای خود، روی این قورباغه‌های کوچک بومی مکزیک کار می‌کردم. من و ناظر رساله، به آنها علاقه‌مند بودیم، زیرا یافتن آنها برخلاف فراوانی‌شان، بسیار دشوار است.


وی افزود: با این وجود، آرایه‌شناسان(تاکسونومیست‌ها) این گروه را چندان مطالعه نکرده‌اند، زیرا اندازه و رنگ آنها بسیار متفاوت است، بنابراین این یک چالش خاص به نظر می‌رسد.


وی ادامه داد: همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، من چیزهای مختلفی داشتم که روی آنها کار می‌کردم و این فصل از پایان نامه دکترای من هرگز به جایی که می‌خواستم نرسید. از زمان شروع کار در موزه، دانشجویانی را پیدا کردم که مثل من برای شناسایی این قورباغه‌ها شوق داشتند و بنابراین در نهایت پس از یک وقفه ۱۲ ساله ما توانستیم برخی از روابط این گونه‌ها را در این گروه درک کنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد