اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

جوراب کابل

امروز هم با یک محصول ویژه و کاربردی میزبان شما هستیم .

از جمله محصولاتی که همواره مورد نظر تکنسین های ایرانی است جوراب کابل می باشد .

همکار ایمن تولز سعی بر این دارد که با ارائه بهترین محصولات شما را در زمینه خرید جوراب کابل کاملا بی نیاز کند .

کلیه محصولات ما با بهترین متریال های موجود ساخته شده اند و همواره به رضایت مشتریان برای ما مهمترین گزینه در فروش می باشد .

این محصولات هم اکنون موجود بوده و میتوانید با تماس با ما خریداری کنید .

منتظر تماس شما هستیم

ساخت هیدروژل هوشمندی که توانایی از بین بردن باکتری ها را دارد

پژوهشگران آمریکایی، نوعی هیدروژل هوشمند ابداع کرده‌اند که می‌تواند با تشخیص دادن باکتری‌های بیماری‌زا، داروهای مورد نظر را در بدن منتشر کند.


 به نقل از نیو اطلس، دانشمندان "دانشگاه براون" (Brown University)، هیدروژل جدیدی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند داروها را تنها زمانی منتشر کند که باکتری‌های بیماری‌زا را تشخیص دهد. هنگامی که این هیدروژل به صورت یک بانداژ استفاده شد، توانست دارو را زمانی منتشر کند که عفونت آغاز شده بود.


مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها، یکی از عوامل مهم بروز مقاومت دارویی در باکتری‌ها است. ارائه مقدار مناسبی از آنتی‌بیوتیک‌ها در زمان مناسب می‌تواند به کاهش سرعت مقاومت دارویی کمک کند اما قضاوت در مورد این موضوع دشوار است. به همین دلیل، محققان دانشگاه براون، ماده هوشمندی ساختند که تنها زمانی که باکتری را شناسایی کند، به انتشار محموله دارویی خود می‌پردازد.


این هیدروژل، شبکه‌ای از پلیمرها را شامل می‌شود که می‌توانند محموله‌ای از نانوذراتی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها را در خود نگه دارند. این ماده به گونه‌ای طراحی شد که پلیمرها هنگام مواجهه با آنزیم‌هایی به نام "بتالاکتاماز" (beta-lactamase) تجزیه شوند که بسیاری از باکتری‌های بیماری‌زا آن را تولید می‌کنند. این امر به انتشار نانوذرات منجر می‌شود.

تاثیر داروی اچ‌آی‌وی در مقابله با از دست رفتن حافظه

بررسی های جدید نشان می‌دهد که یک داروی مخصوص مبارزه با ویروس اچ‌آی‌وی(HIV) با مسدود کردن ژنی که مسئول کاهش پیوند حافظه است، می‌تواند با از دست دادن حافظه در میانسالی مقابله کند.


 به نقل از آی‌ای، آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که به سمت یخچال بروید اما فراموش کنید که چرا به سراغ یخچال رفته‌اید؟ این یک اتفاق رایج همزمان با بالا رفتن سن و اصطلاحا کُند شدن حافظه است.


اکنون ممکن است یک درمان جدید برای از دست دادن حافظه میانسالی وجود داشته باشد که در اصل داروی HIV است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط دانشمندان دانشگاه "کالیفرنیا لس آنجلس"(UCLA) یک مکانیسم مولکولی کلیدی در پشت پیوند حافظه کشف کرده‌اند و راهی برای بازگرداندن این عملکرد مغز در موش‌های میانسال از طریق یک داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) یافته‌اند.


تقویت حافظه انسان در میانسالی


"آلچینو سیلوا" دانشمند برجسته نوروبیولوژی و روانپزشکی در دانشکده پزشکی "دیوید گفن" در UCLA توضیح داد: خاطرات ما بخش بزرگی از شخصیت ما هستند. آنها توانایی پیوند دادن تجربیات مرتبط، نحوه ایمن ماندن و عملکرد موفقیت آمیز در جهان را آموزش می‌دهند.


بررسی جدید امکان یافتن روشی جدید برای تقویت حافظه انسان در میانسالی و پیشگیری از زوال عقل را ارائه داده است. همه اینها به ژنی به نام "CCR۵" مربوط می‌شود.


تیم "سیلوا" در تحقیقات قبلی دریافته بود که بیان ژن "CCR۵" موجب کاهش قدرت یادآوری حافظه می‌شود و این در آزمایش‌ها با مکانیسم مرکزی توانایی موش‌ها در پیوند دادن خاطرات در دو گروه مختلف مشاهده شد.


محققان بیان ژن CCR۵ را در مغز موش‌های میانسال تقویت کردند تا این اثر را ببینند و دریافتند که در واقع در ارتباطِ حافظه اختلال ایجاد می‌کند. هنگامی که مقدار زیادی CCR۵ وجود داشته باشد، موش‌ها ارتباط بین دو قفس را فراموش کردند

قارچها جایگزینی مناسب برای گوشت

استارت‌آپ "ATTA" مستقر در اتریش می‌خواهد با ساختن سیستم‌هایی ساده، هوشمند و مقرون به صرفه پرورش قارچ، قارچ‌ها را به یک جانشین جدی گوشت تبدیل کند.


 به نقل از آی او، صنعت دامپروری مسئول ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی و ۸۰ درصد از استفاده از زمین در جهان است. قارچ‌ها غنی از مواد مغذی هستند و می‌توانند حداقل جایگزین مقداری از مصرف گوشت شوند. در حال حاضر نیز تعداد کشاورزان و کارآفرینانی که مایل به پرورش قارچ هستند کم نیست. اما بسیاری از آنها از امکانات مناسبی بهره‌مند نیستند و برخی دیگر که امکانات مناسبی ندارند به فکر ساخت یک بستر هوشمند هستند. این امر باعث شد تا استارت‌آپ ATTA دانش خود را در مورد ساخت و ساز مکان مناسب پرورش گیاه ارتقا و یک سیستم هوشمند برای پرورش قارچ توسعه دهد. نخستین نمونه اولیه در حال حاضر راه اندازی شده و آنقدر ساده است که هر سوپرمارکتی می‌تواند از آن برای پرورش قارچ استفاده کند. در ادامه صحبت‌های یکی از موسسان این استارت آپ به نام "سباستین مدل"(Sebastian Modl) که خودش یک پرورش دهنده قارچ است را بازگو کرده‌ایم.

تاثیر دما برروی ناباروری مردان

دانشمندان ژاپنی در آخرین یافته‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که گرم شدن بیضه‌ها حتی به صورت جزئی می‌تواند به ناباروری در مردان منجر شود.


به نقل از اس اف، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که وقتی صحبت از باروری مردان می‌شود دمای سردتر بهتر است چرا که اخیرا دانشمندان ژاپنی دریافته‌اند که حتی تغییرات جزئی در دمای بیضه‌های مردان می‌تواند به سرعت به شکست در تولید اسپرم سالم منجر شود.


اسپرماتوژنز (Spermatogenesis) یا زامه‌زایی فرآیندی است که در آن سلول‌های اسپرم در بیضه‌های یک مرد رشد می‌کنند. بیضه‌ها نیز حاوی لوله‌های نازک و محکم پیچیده‌ای هستند که لوله‌های منی ساز(seminiferous tubules) نامیده می‌شوند. سلول‌های اسپرم در داخل دیواره این لوله‌ها رشد می‌کنند.


حال نتایج این بررسی جدید نشان می‌دهد که در دمای ۳۴ درجه سانتیگراد(۹۳.۲ درجه فارنهایت) اسپرماتوژنز قادر است با موفقیت اسپرم سالم تولید کند؛ با این حال، در دمای بین ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی گراد(۹۸.۶ و ۱۰۰.۴ درجه فارنهایت) این فرآیند به شدت عوض شده و بد عمل می‌کند و طی آن فرآیندی که کروموزوم‌های همتا را به اسپرم‌های هاپلوئید(میوز) تقسیم می‌کند، شروع به عملکرد نادرست می‌کند. سلول‌های آسیب دیده نیز در ادامه مرگ سلولی را آغاز می‌کنند که این امر به ناباروری منجر می‌شود.