اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

احتمال انتقال کروناویروس از سگ به انسان

دانشمندان "دانشگاه کرنل" آمریکا در یافته‌های اخیرشان به ظهور کروناویروس جدید سگ‌ها که از راه تغییر یک پروتئین قابل انتقال به انسان است، خبر داده‌اند.


به گزارش ایسنا و به نقل از اس تی دی، دانشمندان دانشگاه کرنل در یافته‌های اخیرشان تغییری که در کروناویروس سگ‌ها رخ می‌دهد را شناسایی کرده‌اند و این تغییر به الگوی احتمالی تغییر یافت شده در سایر کروناویروس‌ها اشاره دارد و ممکن است نشانه هایی از نحوه انتقال آنها از حیوانات به انسان نیز ارائه دهد.


 کروناویروس جدید سگی در ابتدا در دو بیمار اهل مالزی که در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به ذات الریه مبتلا شده بودند، شناسایی شد. پس از آن محققان کروناویروس سگی را جدا کرده و آن را توالی یابی کردند و نتایج خود را چاپ کردند.


اخیرا گروهی از دانشمندان دانشگاه کرنل و دانشگاه تمپل از کشف الگویی که در بخش انتهایی پروتئین میخ مانند کروناویروس سگی ظاهر می‌شوند، خبر داده‌اند. پروتئین میخ مانند همان پروتئینی است که اجازه ورود ویروس به سلول میزبان را می‌دهد. این ویروس از آلوده کردن دستگاه گوارش و سیستم تنفسی میزبان حیوان به ایجاد عفونت در سیستم تنفسی میزبان انسان تغییر می‌کند.


محققان تغییری را در بخش انتهایی پروتئین میخ مانند کروناویروس سگی(معروف به بخش انتهایی N ) شناسایی کردند. پروفسور "مایکل استانهوپ"(Michael Stanhope) نویسنده ارشد این بررسی گفت: در این تحقیق برخی از مکانیسم‌های مولکولی تغییر میزبان(از ویروس کرونای سگ به میزبان جدید انسانی) شناسایی شده که این امر ممکن است در گردش ویروس جدید انسانی که قبلا از آن اطلاعی نداشتیم نیز مهم باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد