اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

تاثیر دما برروی ناباروری مردان

دانشمندان ژاپنی در آخرین یافته‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که گرم شدن بیضه‌ها حتی به صورت جزئی می‌تواند به ناباروری در مردان منجر شود.


به نقل از اس اف، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که وقتی صحبت از باروری مردان می‌شود دمای سردتر بهتر است چرا که اخیرا دانشمندان ژاپنی دریافته‌اند که حتی تغییرات جزئی در دمای بیضه‌های مردان می‌تواند به سرعت به شکست در تولید اسپرم سالم منجر شود.


اسپرماتوژنز (Spermatogenesis) یا زامه‌زایی فرآیندی است که در آن سلول‌های اسپرم در بیضه‌های یک مرد رشد می‌کنند. بیضه‌ها نیز حاوی لوله‌های نازک و محکم پیچیده‌ای هستند که لوله‌های منی ساز(seminiferous tubules) نامیده می‌شوند. سلول‌های اسپرم در داخل دیواره این لوله‌ها رشد می‌کنند.


حال نتایج این بررسی جدید نشان می‌دهد که در دمای ۳۴ درجه سانتیگراد(۹۳.۲ درجه فارنهایت) اسپرماتوژنز قادر است با موفقیت اسپرم سالم تولید کند؛ با این حال، در دمای بین ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی گراد(۹۸.۶ و ۱۰۰.۴ درجه فارنهایت) این فرآیند به شدت عوض شده و بد عمل می‌کند و طی آن فرآیندی که کروموزوم‌های همتا را به اسپرم‌های هاپلوئید(میوز) تقسیم می‌کند، شروع به عملکرد نادرست می‌کند. سلول‌های آسیب دیده نیز در ادامه مرگ سلولی را آغاز می‌کنند که این امر به ناباروری منجر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد