اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخرین اطلاعات از کشف فسیل‌ ۵۰۰ میلیون ساله از مغز یک موجود ۳ چشم!

یک فسیل‌ 500 میلیون ساله، یک موجود سه چشم را کشف کرده‌اند که به میگو شباهت دارد.


 به نقل از دیلی میل، مغز فسیل‌شده موجودی شبیه به میگو با سه چشم که ۵۰۰ میلیون سال پیش در اقیانوس‌ها شنا می‌کرده است، شاید بتواند به تجدید نظر در مورد تکامل حشرات و عنکبوت‌ها کمک کند.


این موجود که "Stanleycaris hirpex" نامیده می‌شود، دو چشم معمولی و یک چشم سوم در وسط سر داشته است. دهان این موجود، دایره‌ای شکل و با ظاهری مهیب همراه با دندان‌های چشمگیر است.


Stanleycaris طی رویداد "انفجار کامبرین"(Cambrian explosion) زندگی کرده است؛ دوره‌ای از تکامل سریع که طی آن، بیشتر گروه‌های اصلی حیوانات در فسیل‌ها ظاهر شدند. این موجود متعلق به شاخه باستانی و منقرض‌شده درخت تکاملی بندپایان به نام "پره‌دندان‌سانان"(Radiodonta) است که با حشرات و عنکبوت‌های معاصر ارتباط دارد.


به رغم ظاهر عجیب و غریب Stanleycaris، محتویات سر آن است که محققان را بسیار هیجان‌زده کرده است. دانشمندان در بررسی بیش از ۲۵۰ نمونه فسیل‌شده Stanleycaris با قدمت ۵۰۶ میلیون سال، دریافتند که مغز و سیستم عصبی مرکزی هنوز در ۸۴ فسیل حفظ شده است. آنها نشان داده‌اند که مغز Stanleycaris از دو بخش تشکیل شده است که به بررسی تکامل مغز، بینایی و ساختار سر بندپایان کمک می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد