اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

کشف بزرگ‌ترین مار پیتون

"نشنال جئوگرافیک"(National Geographic) گزارش داده است که بزرگترین مار پیتون برمه‌ای که تا به حال در فلوریدا دیده شده، توسط محققانی که از مار پیتون دیگری به عنوان طعمه استفاده کرده بودند، از مخفیگاهش در "اورگلیدز" (Everglades) بیرون کشیده شد.


 نقل از لایوساینس، ‌ این مار غول پیکر، ماده بود و تقریباً ۱۸ فوت(۵.۴ متر) طول و ۲۱۵ پوند(۹۷ کیلوگرم) وزن داشت که ۳۰ پوند(۱۳.۶ کیلوگرم) بیشتر از بزرگترین پیتون کشف شده تاکنون در این ایالت است. طول بیشتر پیتون‌های برمه‌ای(Python bivittatus) که در فلوریدا یافت می‌شوند بین شش تا ۱۰ فوت(۱.۸ تا ۳ متر) است، اگرچه در زیستگاه‌های بومی آنها در جنوب شرقی آسیا، طول مارها معمولاً به ۱۸ فوت(۵.۴ متر) می‌رسد و بزرگترین آنها می‌تواند به طول ۲۰ فوت(۶ متر) یا بزرگتربرسد.


از زمان یافت شدن در فلوریدا در دهه ۱۹۷۰، مارهای پیتون‌ مهاجم با موفقیت در مناطق جنوبی این ایالت پر جمعیت شده‌اند و در آنجا بسیاری از پرندگان و پستانداران بومی و همچنین گاهی تمساح یا سگ‌های خانگی را شکار می‌کنند.


پیتون‌های برمه‌ای به رغم اینکه از بسیاری از گونه‌های مار بومی فلوریدا بزرگتر هستند، یافتن آنها در میان باتلاق‌های وسیع، جنگل‌های نیمه گرمسیری "اورگلیدز" و نواحی مجاور آن بسیار سخت است. برای کاهش این جوامع‌ مهاجم با خارج کردن ماده‌های فعال از مخفیگاه، ردیاب‌های "جی‌پی‌اس"(GPS) در داخل بدن مارهای نر پیتون‌ قرار داده می‌شود و سپس این مارها در طبیعت رها می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد