اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

درمان افسردگی با رژیم غذایی مدیترانه‌ای

بررسی جدید پژوهشگران "دانشگاه فناوری سیدنی" نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند افسردگی را در مردان جوان درمان کند.


 به نقل از نیو اطلس، ارائه مجموعه شواهدی در مورد این که رژیم غذایی چگونه می‌تواند بر سلامت روانی ما تأثیر بگذارد، همچنان ادامه دارد زیرا پژوهش‌ها، خطرات عادات غذایی ناسالم را نشان می‌دهند. یک پژوهش جدید، این پدیده را در مردان جوان مبتلا به افسردگی بالینی مورد بررسی قرار داده و نشان داده است که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به کاهش سریع و قابل توجه نشانه‌های افسردگی کمک کند.


این تحقیق که توسط دانشمندان "دانشگاه فناوری سیدنی"(UTS) انجام شده، بر سلامت روانی مردان جوان متمرکز است. افسردگی، یکی از شایع‌ترین اختلالات سلامت روانی است و یک عامل خطر مهم برای خودکشی به شمار می‌رود. براساس آمار دولتی، بیش از سه چهارم مرگ و میرهای ناشی از خودکشی در استرالیا، در مردان صورت می‌گیرد.


این پژوهش، ۷۲ شخص بین ۱۸ تا ۲۵ سال مبتلا به افسردگی متوسط تا شدید را در بر داشت که رژیم‌های غذایی نامناسب داشتند. شرکت‌کنندگان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند که رژیم غذایی خود را به رژیم مدیترانه‌ای تغییر داده بودند یا از نوعی حمایت اجتماعی به نام دوستی‌درمانی برخوردار شده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد