اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

تشخیص زودتر پارکینسون با انالیز صدای افراد

دانشمندان "دانشگاه آریزونا" آمریکا در یافته‌های اخیرشان اظهار کرده‌اند بررسی ارتباط میان ژن پارکینسون و مشکلات صوتی می‌تواند به تشخیص زودهنگام این بیماری در افراد بیانجامد.


 به نقل از تی ان،  بیماری پارکینسون یک اختلال مغزی است که بر حرکت افراد مبتلا تاثیر می‌گذارد. علائم بیماری پارکینسون معمولا به تدریج شروع می‌شود و با گذشت زمان بدتر می‌شود. این بیماری حدود ۵۰ درصد بیشتر از زنان، مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علل بیماری نیز شامل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی است. بیماری پارکینسون بیشتر به دلیل علائم مربوط به حرکت مانند لرزش اندام که در فرد ایجاد می‌شود، شناخته شده است.


 اخیرا محققان آمریکایی اظهار کرده‌اند بررسی ارتباط میان ژن پارکینسون و مشکلات صوتی می‌تواند سبب تشخیص زودهنگام این بیماری شود.


یکی دیگر از مواردی که افراد مبتلا به این بیماری دچار آن می‌شوند این است که این بیماری مانع تولید صوت می‌شود و به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری گاها یک صدای ملایم و یکنواختی دارند. تحقیقات نشان داده است که این علائم اغلب در مراحل اولیه بیماری(گاهی چند دهه قبل از علائم مرتبط با حرکت) ظاهر می‌شوند.


پژوهشهای جدید انجام شده توسط دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که یک ژن خاص که معمولا با پارکینسون مرتبط است ممکن است از دلایل مربوط به این صدا باشد و نتایج این مطالعه می‌تواند به تشخیص و درمان زودهنگام بیماران پارکینسون بینجامد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد