اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

عوارض ابتلای شدید به کرونا مغز

دانشمندان ظرفیت‌های شناختی ۴۶ بیمار بستری شده بر اثر ابتلای شدید به بیماری کووید-۱۹ را ۶ ماه پس از این عفونت حاد بررسی کرده‌اند و دریافته‌اند که تأثیر ابتلای شدید به این بیماری بر توانایی‌های شناختی مغز برابر با ۲۰ سال فرسوده شدن مغز است.


 به نقل از نیو اطلس، یک بررسی جدید، دقیق‌ترین تحقیقات تا به امروز را در مورد تأثیرات شناختی دراز مدت کووید شدید ارائه کرده است. این تحقیق که توسط دانشمندان "کالج امپریال لندن" و دانشگاه "کمبریج" انجام شده، نقایص شناختی ماندگار را در بیماران بستری شده در بیمارستان نشان داد که معادل کاهش قدرت شناختی مطابق با ۲۰ سال پیری مغز است.


این تحقیق جدید که در مجله eClinicalMedicine منتشر شده است، به بررسی ۴۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ شدید در بیمارستان پرداخت که ۱۶ نفر از این افراددر طول مدت اقامت خود در بیمارستان به اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نیاز پیدا کرده بودند.


شرکت‌کنندگان در این بررسی، حدود ۶ ماه پس از تجربه این بیماری حاد، مجموعه‌ای از ارزیابی‌های شناختی پیچیده را پشت سر گذاشتند. سن هر فرد مبتلا به کرونا طبقه‌بندی شد و از نظر جمعیتی با افراد سالم مقایسه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد