اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

جابجایی یک فضاپیمای باری درایستگاه فضایی چینی‌ها

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، ببنا به اظهار نظر آژانس فضایی سرنشین دار چین، تیانژو ۳ در ساعت ۵:۰۲ صبح به وقت پکن(۰۱:۳۲ به وقت تهران) از درگاه اتصال عقب "تیانه"(ماژول اصلی ایستگاه فضایی جدید این کشور به نام تیانگونگ) جدا شد و  به درگاه اتصال جلوی این ماژول منتقل شد و در ساعت ۹:۰۶ صبح نیز یک عملیات هماهنگی رایانه‌ای لازم برای جفت شدن و اتصال را تکمیل کرد.


آژانس فضایی سرنشین‌دار چین همچنین گفت که تیانه و تیانژو ۳ هر دو در شرایط خوبی هستند و منتظرند تا با فضاپیمای باری تیانژو ۴، فضاپیمای سرنشین دار شنژو۱۴ و ماژول آزمایشگاهی ونتیان(Wentian) اتصال یابند.


به گفته مقامات چینی، در ماه ژوئیه، اولین ماژول آزمایشگاهی این ایستگاه فضایی به نام " ونتیان"(Wentian یا Quest for the Heavens) به فضا پرتاب خواهد شد، در حالی که قطعه دوم به نام "منتیان"(Mengtian یا "Dreaming of the Heavens) در ماه اکتبر به این ایستگاه فرستاده خواهد شد.


چین قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ ساخت ایستگاه فضایی خود را در مدار به پایان برساند. در مجموع شش ماموریت برای امسال درنظر گرفته  شده است که می‌توان به پرتاب فضاپیمای باری تیانژو ۴ در ماه مه، فضاپیمای سرنشین دار تیانژو ۱۴ در ژوئن، ماژول آزمایشگاهی ونتیان در ماه ژوئیه و ماژول آزمایشگاهی منتیان در ماه اکتبر اشاره کرد. هنگامی که آنها به "تیانگونگ" اتصال یابند، ایستگاه با ساختار T شکل کامل خواهد شد.


"شنژو-۱۳" آخرین ماموریت سال گذشته میلادی برای ساخت ایستگاه فضایی بود که در روزهای گذشته فضانوردان آن به زمین بازگشتند. ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالی که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۳۰ به کارخود پایان دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد