اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اضافه وزن منجر به افزایش ۲ برابری خطر ابتلا به سرطان رحم می شود

دانشمندان بریتانیایی در یافته‌های اخیرشان اظهار کرده‌اند اضافه وزن خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را دو برابر می‌کند.


به گزارش ایسنا و به نقل از اس تی دی، نتایج تحقیقی که توسط محققان دانشگاه "بریستول" انجام شده و در مجله "BMC Medicine" منتشر شده است، بیان می کند که اضافه وزن دائمی خطر ابتلا به سرطان رحم را در زنان تقریبا دو برابر می‌کند.


مطالعه دانشگاه "بریستول" یکی از اولین مطالعاتی است که نشان می‌دهد به ازای هر پنج واحد بی.ام.آی(شاخص توده بدنی) اضافی، خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم(شکل رایج سرطان رحم) در زنان تقریبا دو برابر می‌شود.


طی این مطالعه دانشمندان نمونه‌های ژنتیکی حدود ۱۲۰ هزار زن از استرالیا، بلژیک، آلمان، لهستان، سوئد، بریتانیا و ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند که حدود ۱۳ هزار نفر از آنها به سرطان رحم مبتلا بودند. این مطالعات آماری بین‌المللی جامع، یکی از اولین تحقیقات در این مورد است که به تاثیر بی.ام.آی بالا در طول زندگی، بر افزایش خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم پرداخته است.


محققان طی این مطالعه حتی به بررسی ۱۴ نشانگر که می‌تواند چاقی و سرطان رحم را به هم ارتباط دهد نیز  پرداختند. آنها دو هورمون(انسولین ناشتا و تستوسترون) را کشف کردند که خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش می‌دهد. دانشمندان در آینده با تعیین دقیق چگونگی افزایش خطر ابتلا به سرطان از جمله از طریق بررسی این هورمون‌ها، می‌توانند از داروهایی برای کاهش یا افزایش سطح این هورمون‌ها در افرادی که دارای ریسک ابتلا به سرطان هستند، استفاده کنند. به عنوان مثال، داروهایی مانند متفورمین که در درمان دیابت استفاده می‌شوند می‌توانند میزان هورمون‌ها را کاهش دهند و تحقیقات نشان می‌دهد که این دارو بر خطر سرطان نیز تاثیر می‌گذارد، اگرچه مطالعات بیشتر در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد