اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

اخبار جدید علم و فناوری

در اینجا علم و فناوری رو مورد کنکاش قرار می دهیم

راهپیمایی فضایی روس‌ها برای ترمیم بازوی رباتیک اروپا

دو فضانورد روس بیش از ۶.۵ ساعت را بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی گذراندند تا یک بازوی رباتیک جدید را راه‌اندازی کنند.


 به نقل از اسپیس، این دو فضانورد کار خود را در روز دوشنبه(۱۸ آوریل) آغاز کردند تا یک بازوی رباتیک ساخت اروپا را خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی راه‌اندازی کنند. این پیاده‌روی فضایی اولین پیاده‌روی از هفت عملیات برنامه‌ریزی شده برای راه اندازی بازوی رباتیک جدید بود.


مهندسان ماموریت اکسپدیشن ۶۷، "اولگ آرتمیف"(Oleg Artemyev) و "دنیس ماتویف"(Denis Matveev) که هر دو از سازمان فضایی فدرال روسیه موسوم به روسکاسموس هستند در ساعت ۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹:۳۰ به وقت تهران) از ماژول پویسک(Poisk) خارج شدند و ماموریت شش ساعت و ۳۷ دقیقه‌ای خود را بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کردند.


این دو فضانورد سپس به سمت ماژول آزمایشگاهی چند منظوره نائوکا رفتند، جایی که این بازوی رباتیک جدید از لحظه پرتاب با ماژول در ژوئیه ۲۰۲۱ در آنجا قرار داشته است.


بازوی رباتیک اروپا(ERA) پس از راه‌اندازی تبدیل به اولین دستگاهی خواهد شد که می‌تواند به بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی خدمت‌رسانی کند. کانادارم ۲(Canadarm۲) و بازوی رباتیک JEMRMS در بخش ایالات متحده این ایستگاه نمی‌توانند به اندازه کافی گسترش یابند تا به بسیاری از مناطق مورد نیاز در بخش روسیه دسترسی پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد